Telefonisch reisadvies 0900 - 728 99 65 (€ 0,90 p/min)

Reizigers in actie als kwaliteitswaarnemer

Sinds begin februari zet Arriva reizigers in als kwaliteitswaarnemers op de MerwedeLingelijn en in de streekbussen in de regio Drechtsteden, Alblasserwaard, Vijfheerenlanden en Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee. Op deze manier wil Arriva meer inzicht krijgen in aspecten die bepalend zijn voor de reisbeleving van de reizigers. De resultaten helpen om de dienstlening te kunnen verbeteren.

Kwaliteitswaarnemers beoordelen maximaal vier keer per maand een rit met de bus of trein via een speciaal ontworpen applicatie: de Arriva Prestatie Monitor. Hierbij komen 15 vaste aspecten aan bod, die Arriva zelf kan beïnvloeden en dus daadwerkelijk kan verbeteren. Naast deze waarnemingen, kunnen app-gebruikers ieder moment een melding doen. Bijvoorbeeld van een onveilige situatie op het perron of een kapotte halte. Deze meldingen en de waarnemingen komen rechtstreeks binnen bij de medewerkers van Arriva, zodat zij snel en precies kunnen handelen.

Op dit moment zijn er al enkele tientallen kwaliteitswaarnemers aangemeld voor de MerwedeLinglijn. Dit is een goede start! Voor reizigers is het nog steeds mogelijk zich aan te melden via arriva.nl/waarnemer.