Telefonisch reisadvies 0900 - 728 99 65 (€ 0,90 p/min)

MerwedeLingelijn scoort 7,6 in OV-Klantenbarometer

Met een 7,6 behoort de MerwedeLingelijn tot de regionale spoorlijnen met de hoogste klantentevredenheidsscore. Dit blijkt uit de OV-Klantenbarometer 2014, waarvan de resultaten deze week bekend werden gemaakt. De MerwedeLingelijn kwam uit op een gedeelde tweede plaats. Het rapportcijfer is iets hoger dan vorig jaar, toen de MerwedeLingelijn een 7,5 scoorde.

CROW-KpVV voert het onderzoek OV-Klantenbarometer jaarlijks uit. Het is een  grootschalig onderzoek naar de mening van reizigers over het stads- en streekvervoer. In het laatstgehouden onderzoek, eind 2014, werden op de MerwedeLingelijn in totaal 1672 reizigers gevraagd rapportcijfers te geven voor verschillende aspecten die met hun reis te maken hebben, waaronder ook veiligheid.

Het rijcomfort werd met een 7,7 beoordeeld en de prijs met een 6,4. Op het onderdeel sociale veiligheid scoorde de MerwedeLingelijn maar liefst een 8,1. Het totaalcijfer werd uiteindelijk een 7,6.

Anne Hettinga, voorzitter Raad van Bestuur van Arriva Nederland: ‘Een onafhankelijk reizigersonderzoek vind ik ontzettend belangrijk. Natuurlijk gaan we ook aan de slag met de punten waar we wat mindere waarderingen voor hebben gekregen.’

C44